• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

CallcenterAdvies

Alles over telemarketing & telesupport


Vrijblijvende offerte
  • Home
  • Callcenter
    • Wat is een callcenter
    • Voor- en nadelen callcenter
    • Hoe beste callcenter kiezen
    • Callcenter diensten
    • Werkwijze callcenter
    • Sectoren
    • Callcenters België
    • Prijs callcenter
    • Offerte
  • Nieuwe klanten
    • Telemarketing & verkoopsgesprekken
    • Afspraken maken
    • Teleprospectie
    • Cold calling
    • Agendaplanning
    • Mistery calling
    • Lead Generation
  • Bestaande klanten
    • Tevredenheidsonderzoek afnemen
    • Klantenretentie
    • Telefonische klantenbinding
    • Telefonische welkomstgesprekken
    • Slapende klanten terugwinnen
    • Telefonische upselling & cross selling
  • Telesupport & Contact center
    • Telefonische permanentie
    • Telefonische helpdesk
    • Inbound callcenter
    • Telefonische webcare
    • Crisis management
    • Telefonische uitnodiging
    • Betalingsherinneringen
    • Incasso callcenter
  • Klantenbestand
    • Telefonische enquetes & marktonderzoek
    • Database verrijken
    • Database updaten
    • Zakelijke adressen kopen
    • Particuliere adressen kopen
  • Over ons

Zakelijke adressen kopen

Zakelijke bedrijfsgegevens kopen of B2B adressenbestand aankopen

De basis van een goede telefonische prospectie of telemarketing is het telefoonnummer dat je hanteert. Als je slechte of onvolledige gegevens van je potentiële klant hebt, zal dit snel negatief reflecteren tijdens de telefoongesprekken in het callcenter. 

Wat is een goed databestand met zakelijke telefoonnummers of B2B adressen?

Om een goede televerkoop of lead generation op poten te zetten heb je een degelijk databestand nodig. Het is niet voldoende om een bedrijfsnaam en een telefoonnummer te hebben. Er dienen meer gegevens aanwezig te zijn zoals:

  • contactpersoon;
  • beslissingsnemer;
  • interesse van de contactpersoon;
  • geschiedenis; (klant, prospect, … )
  • …

Zijn er niet voldoende details aanwezig of er ontbreken gegevens dan kan je beter starten met een update van je database of data cleaning.

Ook het doel dat je wenst te halen is belangrijk. Voor je een databestand koopt bekijk je de marketingactie. Afhankelijk van je actie, kies je extra gegevens van je contactpersoon:

  • tevredenheidsonderzoek;
  • retentie;
  • lead generation;
  • telefonische prospectie;

Enkel bij cold calling kan je opteren voor weinig details in je databestand. Deze ontbrekende details dien je dan recht te zetten met een een goed gerichte doelgroep.

Je eigen bestand of bestand kopen?

Tegenwoordig zijn er veel mogelijkheden om snel zelf een goed databestand op te maken. Hou er echter rekening mee dat rond het beheren van bestanden veel regels zijn en dit vergt ook tijd van een werknemer binnen je bedrijf. 

Zo kan je bijvoorbeeld een online actie doen en met deze verkregen leads het callcenter aan het werk zetten.

Anderzijds kan je in België voor relatief weinig geld zakelijke adressen en telefoonnummers kopen van zogezegde brokers. De basisgegevens zijn goedkoop als je enkel jouw interesses kiest, zal je nooit veel geld betalen. 

Het aankopen van een bestand is veel goedkoper dan zelf een databestand samen te stellen maar een eigen databestand heeft meestal een hogere kwaliteit omdat het bestand opgezet is met jouw eisen en vraag naar details. 

Bijvoorbeeld een bestand met telefoonnummers van fleetmanagers in een bedrijf met meer dan 5 wagens.

Kwaliteit boven kwantiteit

De aankoop van je B2B databestand zal budgettair niet de zwaarste kost zijn dus ga sowieso voor kwaliteit en niet voor kwantiteit of een goedkope, onvolledige database.

Het is héél belangrijk dat je callcenter vlot kan doorwerken en geen tijd verliest met slechte contacten of verkeerde telefoonnummers. 

Kies ook voor een bestand waar je een doelgroep kan bepalen. Dit kan geografisch zijn maar er zijn zeker meer mogelijkheden:

  • bepaalde sector of beroep; (bouw, tandartsen, … )
  • zelfstandigen, KMO’s of grote bedrijven;
  • bedrijven met een groot wagenpark;
  • patrimoniumvennootschappen;
  • net opgerichte bedrijven;
  • …

Door een extra doelgroep toe te passen, zal het succes van je campagne toenemen en ook het callcenter zal vlotter werken en gemotiveerder de telefoontjes doen. 

Het combineren van doelgroepen en de campagnes opsplitsen is ook een goede oplossing. Zo kan je enkele testen doorvoeren of je kost/acties over de tijd spreiden. Gebruik voor een goede test wel minstens 100 contactpersonen en bij voorkeur 200. Is je bestand kleiner dan is een goede communicatie en inzicht van je callcenter belangrijk om de campagnes bij te sturen waar nodig. 

Hoeveel kost een B2B telefoonbestand?

Aangezien voor zakelijke adressen veel informatie vrij te verkrijgen is via de Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO) gooien sommige leveranciers of brokers de adressen naar je hoofd voor weinig geld. Het probleem is echter het up-to-date krijgen van deze gegevens. 

Als je voor slechts €99 1.000 adressen kan kopen, zijn deze waarschijnlijk niet gefilterd of up-to-date. Ook zullen de adressenbestanden slechts de basisgegevens bevatten en het telefoonnummer voor je callcenter zal dan ook naar alle waarschijnlijkheid het algemene telefoonnummer van het bedrijf zijn en niet dit van een bepaalde contactpersoon (personeelsmanager, fleet manager) of afdeling (aankoopafdeling).

Primary Sidebar

Populaire pagina’s

  • Afspraken maken
  • Agendaplanning
  • Lead Generation
  • Telefonische enquetes & marktonderzoek
  • Telefonische helpdesk
  • Telefonische webcare
  • Zakelijke adressen kopen

Wens je een callcenter in te schakelen? Vraag hier vrijblijvende offertes aan en kom in contact met de beste callcenters.

Vrijblijvende offerte aanvragen

Footer

Over CallcenterAdvies.be

CallcenterAdvies.be is een onafhankelijke website en wenst mensen op een correcte manier te informeren over het callcenter. Ontdek de soorten inbound en outbound diensten die telemarketingbureau's aanbieden. Denk maar aan teleprospectie of afspraakplanning, televerkoop, afhandelen binnenkomende oproepen, telefonische helpdesk of hotline, studie, enquête of marktonderzoek, updaten adressenbestand... Naast het aanbieden van kwalitatieve content en informatie, bieden wij de mogelijkheid om een gratis offerte-aanvraag te verzenden. De offerte-aanvraag wordt verzonden naar onze aangesloten telemarketingbedrijven.

Voor callcenters & contactcenters

U bent een callcenter, voert B2B en/of B2C telemarketing uit? U biedt bedrijven met uw team en callagents telefonische ondersteuning?
Bedrijf aanmelden

Over ons

  • Over ons / Contact
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Sitemap

Kom in contact met het beste callcenter

Nood aan een callcenter? U wenst de prijzen en de kosten van een contact center te kennen? Vraag via 1 offerte-aanvraag meerdere offertes aan bij callcenters in België. Kom hier in contact met de beste callcenters in Gent, Brussel, Antwerpen, Hasselt, Brugge... Het is gratis, snel en veilig.
Offertes vergelijken


Vrijblijvende offerte