• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

CallcenterAdvies

Alles over telemarketing & telesupport


Vrijblijvende offerte
  • Home
  • Callcenter
    • Wat is een callcenter
    • Voor- en nadelen callcenter
    • Hoe beste callcenter kiezen
    • Callcenter diensten
    • Werkwijze callcenter
    • Sectoren
    • Callcenters België
    • Prijs callcenter
    • Offerte
  • Nieuwe klanten
    • Telemarketing & verkoopsgesprekken
    • Afspraken maken
    • Teleprospectie
    • Cold calling
    • Agendaplanning
    • Mistery calling
    • Lead Generation
  • Bestaande klanten
    • Tevredenheidsonderzoek afnemen
    • Klantenretentie
    • Telefonische klantenbinding
    • Telefonische welkomstgesprekken
    • Slapende klanten terugwinnen
    • Telefonische upselling & cross selling
  • Telesupport & Contact center
    • Telefonische permanentie
    • Telefonische helpdesk
    • Inbound callcenter
    • Telefonische webcare
    • Crisis management
    • Telefonische uitnodiging
    • Betalingsherinneringen
    • Incasso callcenter
  • Klantenbestand
    • Telefonische enquetes & marktonderzoek
    • Database verrijken
    • Database updaten
    • Zakelijke adressen kopen
    • Particuliere adressen kopen
  • Over ons

Klantenretentie

Soms gebeurt het dat je na veel inspanningen binnen het bedrijf merkt dat een klant op het punt staat te vertrekken. Op dat moment kan je een callcenter inschakelen om je klant alsnog te behouden: retentie van klanten via callcenter met andere woorden.

Wat is retentie van klanten

Retentie is een ander woord voor behouden. Bij bedrijven wordt retentie gebruikt als het over klanten gaat die mogelijk andere oorden gaan opzoeken. Deze klanten proberen houden noemt men retentie van klanten.

Hoe werkt retentie van klanten

Bij producten en diensten heb je steeds verschillende niveaus van klanten:

  • de eeuwige fans;
  • trouwe klanten;
  • goede klanten;
  • occasionele klanten;
  • eenmalige klanten;
  • …

In de bovenste niveaus is het belangrijk om geen klanten te verliezen want zij zorgen voor veel omzet. Je kan deze klanten behouden door hun telefonische te contacteren. In veel gevallen zal dit via e-mail gebeuren of een app op hun mobiel. 

Je kan ook retargeting gebruiken op het internet. Retargeting betekent bezoekers van je website opnieuw advertenties van je product, dienst of bedrijf tonen. Dit gebeurt via software ( meestal sociale media zoals FaceBook of zoekmotoren zoals Google ).

Als tekstueel contact en retargeting niet werkt dan kan je een callcenter inschakelen om deze klanten te contacteren. Beiden combineren is een nog beter idee.

Waarom een callcenter inschakelen

In het bedrijf is niet steeds de juiste kennis of beschikbare tijd vrij voor retentie van klanten. Door dit uit te besteden aan een callcenter creëer je alsnog omzet.

Ook zitten er in een callcenter ervaren telemarketeers die weten hoe en wanneer ze een klant moeten overtuigen. In een callcenter is het ook eenvoudiger om naast verkopen ook nog eens een tevredenheidsonderzoek te voeren. Klanten blijven namelijk nooit zomaar weg.

Primary Sidebar

Populaire pagina’s

  • Afspraken maken
  • Agendaplanning
  • Lead Generation
  • Telefonische enquetes & marktonderzoek
  • Telefonische helpdesk
  • Telefonische webcare
  • Zakelijke adressen kopen

Wens je een callcenter in te schakelen? Vraag hier vrijblijvende offertes aan en kom in contact met de beste callcenters.

Vrijblijvende offerte aanvragen

Footer

Over CallcenterAdvies.be

CallcenterAdvies.be is een onafhankelijke website en wenst mensen op een correcte manier te informeren over het callcenter. Ontdek de soorten inbound en outbound diensten die telemarketingbureau's aanbieden. Denk maar aan teleprospectie of afspraakplanning, televerkoop, afhandelen binnenkomende oproepen, telefonische helpdesk of hotline, studie, enquête of marktonderzoek, updaten adressenbestand... Naast het aanbieden van kwalitatieve content en informatie, bieden wij de mogelijkheid om een gratis offerte-aanvraag te verzenden. De offerte-aanvraag wordt verzonden naar onze aangesloten telemarketingbedrijven.

Voor callcenters & contactcenters

U bent een callcenter, voert B2B en/of B2C telemarketing uit? U biedt bedrijven met uw team en callagents telefonische ondersteuning?
Bedrijf aanmelden

Over ons

  • Over ons / Contact
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Sitemap

Kom in contact met het beste callcenter

Nood aan een callcenter? U wenst de prijzen en de kosten van een contact center te kennen? Vraag via 1 offerte-aanvraag meerdere offertes aan bij callcenters in België. Kom hier in contact met de beste callcenters in Gent, Brussel, Antwerpen, Hasselt, Brugge... Het is gratis, snel en veilig.
Offertes vergelijken


Vrijblijvende offerte