• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

CallcenterAdvies

Alles over telemarketing & telesupport


Vrijblijvende offerte
  • Home
  • Callcenter
    • Wat is een callcenter
    • Voor- en nadelen callcenter
    • Hoe beste callcenter kiezen
    • Callcenter diensten
    • Werkwijze callcenter
    • Sectoren
    • Callcenters België
    • Prijs callcenter
    • Offerte
  • Nieuwe klanten
    • Telemarketing & verkoopsgesprekken
    • Afspraken maken
    • Teleprospectie
    • Cold calling
    • Agendaplanning
    • Mistery calling
    • Lead Generation
  • Bestaande klanten
    • Tevredenheidsonderzoek afnemen
    • Klantenretentie
    • Telefonische klantenbinding
    • Telefonische welkomstgesprekken
    • Slapende klanten terugwinnen
    • Telefonische upselling & cross selling
  • Telesupport & Contact center
    • Telefonische permanentie
    • Telefonische helpdesk
    • Inbound callcenter
    • Telefonische webcare
    • Crisis management
    • Telefonische uitnodiging
    • Betalingsherinneringen
    • Incasso callcenter
  • Klantenbestand
    • Telefonische enquetes & marktonderzoek
    • Database verrijken
    • Database updaten
    • Zakelijke adressen kopen
    • Particuliere adressen kopen
  • Over ons

Telefonische welkomstgesprekken

Medewerker van een contact center verwelkomt telefonisch nieuwe klanten.
Medewerker van een contact center verwelkomt telefonisch nieuwe klanten.

Wat weinig bedrijven weten is dat een contactcenter ook je klanten welkom kan heten. Een welkomstgesprek is een kleine moeite en kost weinig geld. De return (roi) van dit gesprek is dan ook groot. 

Waarom een welkomstgesprek?

Een welkomstgesprek zorgt ervoor dat je klant zich geen nummer voelt en zich dus meer betrokken voelt bij je bedrijf. Het is een zeer persoonlijke benadering naar de klant toe. Door dit welkomstgesprek zal de klant toleranter zijn bij eventuele tekorten of problemen tijdens het gebruik van je product of dienst.

Door het vlotte en telefonisch contact is de kans reëel dat de nieuwe klant een vaste klant wordt die meerdere producten zal bestellen. Een welkomstgesprek door een callcenter zorgt er tevens voor dat je volgende contacten niet zo snel afgewimpeld worden. We denken hier vooral aan:

  • mailings; (wekelijks, maandelijks, … )
  • nieuwe productvoorstellingen;
  • extra producten of diensten bovenop het bestaande product ;(aanvullingen, updates, … )
  • …

Ook zal de klant sneller contact opnemen mochten er zich problemen voordoen.

Is een welkomstgesprek door een contactcenter rendabel?

Op het eerste zicht lijkt dit een verliespost maar als we de omzetcijfers van de nieuwe klanten erbij nemen, zien we al snel dat de verhoogde omzet de kost ruimschoots overstijgt. 

Ook zullen veel andere kosten kunnen vervallen zoals een kleinere supportafdeling of meer tijd bij je verkopers.

Primary Sidebar

Populaire pagina’s

  • Afspraken maken
  • Agendaplanning
  • Lead Generation
  • Telefonische enquetes & marktonderzoek
  • Telefonische helpdesk
  • Telefonische webcare
  • Zakelijke adressen kopen

Wens je een callcenter in te schakelen? Vraag hier vrijblijvende offertes aan en kom in contact met de beste callcenters.

Vrijblijvende offerte aanvragen

Footer

Over CallcenterAdvies.be

CallcenterAdvies.be is een onafhankelijke website en wenst mensen op een correcte manier te informeren over het callcenter. Ontdek de soorten inbound en outbound diensten die telemarketingbureau's aanbieden. Denk maar aan teleprospectie of afspraakplanning, televerkoop, afhandelen binnenkomende oproepen, telefonische helpdesk of hotline, studie, enquête of marktonderzoek, updaten adressenbestand... Naast het aanbieden van kwalitatieve content en informatie, bieden wij de mogelijkheid om een gratis offerte-aanvraag te verzenden. De offerte-aanvraag wordt verzonden naar onze aangesloten telemarketingbedrijven.

Voor callcenters & contactcenters

U bent een callcenter, voert B2B en/of B2C telemarketing uit? U biedt bedrijven met uw team en callagents telefonische ondersteuning?
Bedrijf aanmelden

Over ons

  • Over ons
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Sitemap

Kom in contact met het beste callcenter

Nood aan een callcenter? U wenst de prijzen en de kosten van een contact center te kennen? Vraag via 1 offerte-aanvraag meerdere offertes aan bij callcenters in België. Kom hier in contact met de beste callcenters in Gent, Brussel, Antwerpen, Hasselt, Brugge... Het is gratis, snel en veilig.
Offertes vergelijken

Copyright © 2022