• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

CallcenterAdvies

Alles over telemarketing & telesupport


Vrijblijvende offerte
  • Home
  • Callcenter
    • Wat is een callcenter
    • Voor- en nadelen callcenter
    • Hoe beste callcenter kiezen
    • Callcenter diensten
    • Werkwijze callcenter
    • Sectoren
    • Callcenters België
    • Prijs callcenter
    • Offerte
  • Nieuwe klanten
    • Telemarketing & verkoopsgesprekken
    • Afspraken maken
    • Teleprospectie
    • Cold calling
    • Agendaplanning
    • Mistery calling
    • Lead Generation
  • Bestaande klanten
    • Tevredenheidsonderzoek afnemen
    • Klantenretentie
    • Telefonische klantenbinding
    • Telefonische welkomstgesprekken
    • Slapende klanten terugwinnen
    • Telefonische upselling & cross selling
  • Telesupport & Contact center
    • Telefonische permanentie
    • Telefonische helpdesk
    • Inbound callcenter
    • Telefonische webcare
    • Crisis management
    • Telefonische uitnodiging
    • Betalingsherinneringen
    • Incasso callcenter
  • Klantenbestand
    • Telefonische enquetes & marktonderzoek
    • Database verrijken
    • Database updaten
    • Zakelijke adressen kopen
    • Particuliere adressen kopen
  • Over ons

Particuliere adressen kopen

Het aankopen van privé-adressen of privé-telefoonnummers is een delicaat gegeven maar als je het als bedrijf goed aanpak is het een ware bron van inkomsten. In dit artikel enkele praktische tips over de aankoop van telefoonnummers van particulieren.

Mag ik als bedrijf particulieren of privépersonen bellen?

Als een persoon een telefoonnummer heeft dat op de één of andere manier circuleert op het internet of wanneer de particulier zijn/haar telefoonnummer ooit eens opgegeven hebt aan een marketing firma (eventueel via een aankoop, beurs of wedstrijd) mogen bedrijven dit telefoonnummer bellen. 

Het is dus perfect legaal om privé nummers te kopen of telefoonnummers van particulieren in een databestand aan je call center te leveren. 

Als een particulier geen commerciële telefoontjes wenst te ontvangen kan hij zich inschrijven op de bel-me-niet-meer-lijst. Telefoonnummers op deze lijst dienen geschrapt te worden uit belbestanden voor marketingdoeleinden. 

Particulieren bellen vanuit je eigen klantenbestand of marketing bestand

Het bijhouden van privé nummers is toegelaten in België onder strikte voorwaarden en de prospect, klant of contact mag op alle momenten inzage vragen of vragen of alle gegevens verwijderd worden. Het verkrijgen en gebruiken van privé telefoonnummers mag dus. 

Je kan telefoonnummers verkrijgen door middel van:

  • beurzen;
  • wedstrijden;
  • tijdens een verkoop;
  • events;
  • aankoop telefoonbestand;
  • …

Zorg dat je steeds goed kan aantonen hoe je aan de telefoonnummers gekomen bent. Dit vermijdt problemen mocht er alsnog een klacht binnenlopen.

Het is ook handig dat de telemarketeers van je callcenter op de hoogte zijn en kunnen vertellen aan de gebelde personen op welke manier hun telefoonnummer in jullie handen kwam.

Opgelet: wees waakzaam voor verkregen telefoonnummers die op de bel-me-niet-meer lijst staan

Ook al mag je telefoonnummers die vrijwillig verkregen zijn, zeker opbellen. Het is aangeraden deze telefoonnummers te checken met de bel-me-niet-meer-lijst.

Mensen vergeten soms wel eens dat ze zelf hun telefoonnummer achterlieten of schreven zich in bij je bedrijf maar kennen enkel je productnaam/merknaam.

Laat ook niet te veel tijd tussen het verkrijgen van privénummers en het opbellen van deze nummers. Zoals reeds eerder aangehaald: mensen vergeten vlug dat ze hun telefoonnummer achterlieten.

Primary Sidebar

Populaire pagina’s

  • Afspraken maken
  • Agendaplanning
  • Lead Generation
  • Telefonische enquetes & marktonderzoek
  • Telefonische helpdesk
  • Telefonische webcare
  • Zakelijke adressen kopen

Wens je een callcenter in te schakelen? Vraag hier vrijblijvende offertes aan en kom in contact met de beste callcenters.

Vrijblijvende offerte aanvragen

Footer

Over CallcenterAdvies.be

CallcenterAdvies.be is een onafhankelijke website en wenst mensen op een correcte manier te informeren over het callcenter. Ontdek de soorten inbound en outbound diensten die telemarketingbureau's aanbieden. Denk maar aan teleprospectie of afspraakplanning, televerkoop, afhandelen binnenkomende oproepen, telefonische helpdesk of hotline, studie, enquête of marktonderzoek, updaten adressenbestand... Naast het aanbieden van kwalitatieve content en informatie, bieden wij de mogelijkheid om een gratis offerte-aanvraag te verzenden. De offerte-aanvraag wordt verzonden naar onze aangesloten telemarketingbedrijven.

Voor callcenters & contactcenters

U bent een callcenter, voert B2B en/of B2C telemarketing uit? U biedt bedrijven met uw team en callagents telefonische ondersteuning?
Bedrijf aanmelden

Over ons

  • Over ons / Contact
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Sitemap

Kom in contact met het beste callcenter

Nood aan een callcenter? U wenst de prijzen en de kosten van een contact center te kennen? Vraag via 1 offerte-aanvraag meerdere offertes aan bij callcenters in België. Kom hier in contact met de beste callcenters in Gent, Brussel, Antwerpen, Hasselt, Brugge... Het is gratis, snel en veilig.
Offertes vergelijken


Vrijblijvende offerte