• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

CallcenterAdvies

Alles over telemarketing & telesupport


Vrijblijvende offerte
  • Home
  • Callcenter
    • Wat is een callcenter
    • Voor- en nadelen callcenter
    • Hoe beste callcenter kiezen
    • Callcenter diensten
    • Werkwijze callcenter
    • Sectoren
    • Callcenters België
    • Prijs callcenter
    • Offerte
  • Nieuwe klanten
    • Telemarketing & verkoopsgesprekken
    • Afspraken maken
    • Teleprospectie
    • Cold calling
    • Agendaplanning
    • Mistery calling
    • Lead Generation
  • Bestaande klanten
    • Tevredenheidsonderzoek afnemen
    • Klantenretentie
    • Telefonische klantenbinding
    • Telefonische welkomstgesprekken
    • Slapende klanten terugwinnen
    • Telefonische upselling & cross selling
  • Telesupport & Contact center
    • Telefonische permanentie
    • Telefonische helpdesk
    • Inbound callcenter
    • Telefonische webcare
    • Crisis management
    • Telefonische uitnodiging
    • Betalingsherinneringen
    • Incasso callcenter
  • Klantenbestand
    • Telefonische enquetes & marktonderzoek
    • Database verrijken
    • Database updaten
    • Zakelijke adressen kopen
    • Particuliere adressen kopen
  • Over ons

Telefonische upselling & cross selling

Je omzet verhogen door upselling en cross selling via callcenters

De tijd dat enkel je verkopers deals sluiten met je klanten en producten of diensten kunnen verkopen, ligt voorgoed achter ons. Met de opkomst van software ( CMR, ERP, … ) kan je nu ook beroep doen op callcenters voor upselling en cross selling.

Wat is upselling en cross selling?

Upselling is wanneer je als bedrijf meer producten of diensten van dezelfde soort probeert te verkopen aan één klant. Een eenvoudig voorbeeld is bij het bestellen van een menu in een restaurant wanneer de ober vraagt of je iets wenst te drinken. Anderzijds kan upselling ook betekenen dat je de klant een duurdere versie van zijn of haar product probeert te verkopen. Het verkopen van 4-deurs wagen in plaats van een 2-deurs wagen is hier een voorbeeld van. 

Cross-selling is dan eerder het verkopen van producten of diensten verwant aan de initiële aankoop. Als we hier een eenvoudig voorbeeld nemen: verkopen van koffiepads bij de aankoop van een koffiezetapparaat.

Waarom upselling en cross selling via een callcenter?

In veel gevallen is de klant niet meer aanwezig in een fysieke winkel of bij de verkopers van je bedrijf tijdens zijn aankoop. Door het inschakelen van een callcenter kan je de bestellingen opvolgen en laten upgraden door het callcenter als de klant dit wenst. Het vereist enkel dat het callcenter toegang heeft tot je CRM of ERP-pakket. In andere gevallen kan je ook een afzonderlijke database aanleveren. Dan moeten de resultaten wel manueel verwerkt worden.

Belangrijk is wel dat het callcenter over de juiste gegevens beschikt en snel kan koppelen met de klant. Als het telefoongesprek te lang na de bestelling plaatsvindt zal de klant niet meer geneigd zijn om zijn bestelling aan te passen of te verhogen. Ook zijn veel leveringen reeds binnen enkele dagen na de bestelling dus is kort op de bal spelen sowieso noodzakelijk. 

Als je een callcenter wenst in te schakelen voor upselling of cross selling vermeld dan zeker in je offerteaanvraag dat je hun werkwijze en ervaring wenst te weten.

Primary Sidebar

Populaire pagina’s

  • Afspraken maken
  • Agendaplanning
  • Lead Generation
  • Telefonische enquetes & marktonderzoek
  • Telefonische helpdesk
  • Telefonische webcare
  • Zakelijke adressen kopen

Wens je een callcenter in te schakelen? Vraag hier vrijblijvende offertes aan en kom in contact met de beste callcenters.

Vrijblijvende offerte aanvragen

Footer

Over CallcenterAdvies.be

CallcenterAdvies.be is een onafhankelijke website en wenst mensen op een correcte manier te informeren over het callcenter. Ontdek de soorten inbound en outbound diensten die telemarketingbureau's aanbieden. Denk maar aan teleprospectie of afspraakplanning, televerkoop, afhandelen binnenkomende oproepen, telefonische helpdesk of hotline, studie, enquête of marktonderzoek, updaten adressenbestand... Naast het aanbieden van kwalitatieve content en informatie, bieden wij de mogelijkheid om een gratis offerte-aanvraag te verzenden. De offerte-aanvraag wordt verzonden naar onze aangesloten telemarketingbedrijven.

Voor callcenters & contactcenters

U bent een callcenter, voert B2B en/of B2C telemarketing uit? U biedt bedrijven met uw team en callagents telefonische ondersteuning?
Bedrijf aanmelden

Over ons

  • Over ons / Contact
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Sitemap

Kom in contact met het beste callcenter

Nood aan een callcenter? U wenst de prijzen en de kosten van een contact center te kennen? Vraag via 1 offerte-aanvraag meerdere offertes aan bij callcenters in België. Kom hier in contact met de beste callcenters in Gent, Brussel, Antwerpen, Hasselt, Brugge... Het is gratis, snel en veilig.
Offertes vergelijken


Vrijblijvende offerte