• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

CallcenterAdvies

Alles over telemarketing & telesupport


Vrijblijvende offerte
  • Home
  • Callcenter
    • Wat is een callcenter
    • Voor- en nadelen callcenter
    • Hoe beste callcenter kiezen
    • Callcenter diensten
    • Werkwijze callcenter
    • Sectoren
    • Callcenters België
    • Prijs callcenter
    • Offerte
  • Nieuwe klanten
    • Telemarketing & verkoopsgesprekken
    • Afspraken maken
    • Teleprospectie
    • Cold calling
    • Agendaplanning
    • Mistery calling
    • Lead Generation
  • Bestaande klanten
    • Tevredenheidsonderzoek afnemen
    • Klantenretentie
    • Telefonische klantenbinding
    • Telefonische welkomstgesprekken
    • Slapende klanten terugwinnen
    • Telefonische upselling & cross selling
  • Telesupport & Contact center
    • Telefonische permanentie
    • Telefonische helpdesk
    • Inbound callcenter
    • Telefonische webcare
    • Crisis management
    • Telefonische uitnodiging
    • Betalingsherinneringen
    • Incasso callcenter
  • Klantenbestand
    • Telefonische enquetes & marktonderzoek
    • Database verrijken
    • Database updaten
    • Zakelijke adressen kopen
    • Particuliere adressen kopen
  • Over ons

Database updaten

Update database & datacleaning

Een goede database is het uitgangspunt voor je verkoop. Als je database niet meer up-to-date is of verkeerde gegevens bevat, zullen je verkoopinspanningen daar onder lijden. 

Datacleaning of kortweg in het Nederlands vertaald ‘gegevens opschonen’ is een begrip dat gebruikt wordt bij ERP of CRM pakketten om aan te duiden dat je dDatacleaning of kortweg in het Nederlands vertaald ‘gegevens opschonen’ is een begrip dat gebruikt wordt bij ERP of CRM pakketten om aan te duiden dat je databasegegevens onderhouden moeten worden. Maar je kan een database ook verrijken met extra gegevens.atabasegegevens onderhouden moeten worden. Maar je kan een database ook verrijken met extra gegevens.

Zo is data cleaning ondermeer:

  • verwijderen corrupte velden;
  • detecteren van onvolledigheden;
  • gegevens updaten ;
  • verschillende databases samenvoegen;
  • aanvullen of verrijken van gegevens;
  • …

Het identificeren van onvolledige, onjuiste, onnauwkeurige of irrelevante delen van de gegevens in je klantenbestand zorgt ervoor dat je verkoopafdeling en support afdeling beter georganiseerd kan werken. Zowel de mailings als telefonische gesprekken bevatten minder fouten en ze werken vlotter. Een hogere respons betekent ook direct minder tijdverlies en hogere omzet binnen je bedrijf.

Waarom een callcenter inschakelen om je database te cleanen of up te daten?

Het contacteren van je klanten om hun gegevens te controleren is een werkje dat niet dagelijks uitgevoerd dient te worden. Hiervoor kan je dus geen eigen personeel aanwerven. Bestaande werknemers deze update laten uitvoeren neemt echter veel tijd in beslag en zal waarschijnlijk niet tot hun kerntaken behoren. 

Deze job uitbesteden is dan ook een slimme zet. Je kan eenvoudig het callcenter toegang geven tot de basisgegevens en de telemarketeers nemen contact op met je klanten om na te vragen of hun gegevens nog steeds juist zijn. Is er een klant dat niet meer opneemt of het telefoonnummer klopt niet meer dan kan het callcenter de klant verwijderen uit je database. Zo zullen alle toekomstige acties (mailings, verkoopgesprekken, … ) een betere weergave hebben (statistieken, nabesprekingen, … ).

Je kan samen met het callcenter een script opzetten wanneer een klant mag verwijderd worden. Je kan ook vragen om bepaalde velden aan te stippen of te verplaatsen naar een andere database.

Hoeveel kost database cleaning door een call center?

De prijs hangt grotendeels af van het aantal klanten en om de hoeveel tijd deze klanten dienen opgebeld te worden.In veel gevallen zal er slechts één maal per jaar een database update doorgevoerd worden.

Je kan als bedrijf ook kiezen om enkel deze klanten te contacteren die één volledig jaar niet gereageerd hebben op je verkoopacties. Zo spaar je veel tijd en geld uit.

Ook je klanten eerst een mail sturen om hun gegevens te updaten is interessant. Zo kan je al snel 20 procent van je klantgegevens weer gebruiken zonder dat deze klanten eerst opgebeld dienen te worden door het callcenter. 

Welke afdelingen hebben baat bij data cleaning?

Natuurlijk is er de supportafdeling die beter zicht heeft op producten of diensten en bijhorende klanten. Vaak vergeten is dat de administratieve afdeling en boekhouding ook correcte gegevens nodig heeft om vlot te kunnen werken. Zonder up-to-date gegevens verliezen deze afdelingen enorm veel tijd aan extra opzoekingswerk en dubbele mails of telefoongesprekken.

Waar je bedrijf het meeste voordeel uithaalt door aan data cleaning te doen is bij de salesafdeling. Een database die correcte en recente gegevens bevat, behaalt veel hogere resultaten bij upselling of cross selling.

Primary Sidebar

Populaire pagina’s

  • Afspraken maken
  • Agendaplanning
  • Lead Generation
  • Telefonische enquetes & marktonderzoek
  • Telefonische helpdesk
  • Telefonische webcare
  • Zakelijke adressen kopen

Wens je een callcenter in te schakelen? Vraag hier vrijblijvende offertes aan en kom in contact met de beste callcenters.

Vrijblijvende offerte aanvragen

Footer

Over CallcenterAdvies.be

CallcenterAdvies.be is een onafhankelijke website en wenst mensen op een correcte manier te informeren over het callcenter. Ontdek de soorten inbound en outbound diensten die telemarketingbureau's aanbieden. Denk maar aan teleprospectie of afspraakplanning, televerkoop, afhandelen binnenkomende oproepen, telefonische helpdesk of hotline, studie, enquête of marktonderzoek, updaten adressenbestand... Naast het aanbieden van kwalitatieve content en informatie, bieden wij de mogelijkheid om een gratis offerte-aanvraag te verzenden. De offerte-aanvraag wordt verzonden naar onze aangesloten telemarketingbedrijven.

Voor callcenters & contactcenters

U bent een callcenter, voert B2B en/of B2C telemarketing uit? U biedt bedrijven met uw team en callagents telefonische ondersteuning?
Bedrijf aanmelden

Over ons

  • Over ons / Contact
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Sitemap

Kom in contact met het beste callcenter

Nood aan een callcenter? U wenst de prijzen en de kosten van een contact center te kennen? Vraag via 1 offerte-aanvraag meerdere offertes aan bij callcenters in België. Kom hier in contact met de beste callcenters in Gent, Brussel, Antwerpen, Hasselt, Brugge... Het is gratis, snel en veilig.
Offertes vergelijken


Vrijblijvende offerte