• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

CallcenterAdvies

Alles over telemarketing & telesupport


Vrijblijvende offerte
  • Home
  • Callcenter
    • Wat is een callcenter
    • Voor- en nadelen callcenter
    • Hoe beste callcenter kiezen
    • Callcenter diensten
    • Werkwijze callcenter
    • Sectoren
    • Callcenters België
    • Prijs callcenter
    • Offerte
  • Nieuwe klanten
    • Telemarketing & verkoopsgesprekken
    • Afspraken maken
    • Teleprospectie
    • Cold calling
    • Agendaplanning
    • Mistery calling
    • Lead Generation
  • Bestaande klanten
    • Tevredenheidsonderzoek afnemen
    • Klantenretentie
    • Telefonische klantenbinding
    • Telefonische welkomstgesprekken
    • Slapende klanten terugwinnen
    • Telefonische upselling & cross selling
  • Telesupport & Contact center
    • Telefonische permanentie
    • Telefonische helpdesk
    • Inbound callcenter
    • Telefonische webcare
    • Crisis management
    • Telefonische uitnodiging
    • Betalingsherinneringen
    • Incasso callcenter
  • Klantenbestand
    • Telefonische enquetes & marktonderzoek
    • Database verrijken
    • Database updaten
    • Zakelijke adressen kopen
    • Particuliere adressen kopen
  • Over ons

Afspraken maken

Afspraken maken door medewerkers telemarketingbureau dankzij het nabellen van offerteaanvragen.
Afspraken maken door medewerkers telemarketingbureau dankzij het nabellen van offerteaanvragen.

Bij het stroomlijnen van je verkoopafdeling kan je denken aan het uitbesteden je afsprakenplanning bij prospecten. Wat maakt telefonische afspraken maken door een callcenter zo interessant?

Prospecting via callcenter: telefonische afspraken maken

In veel gevallen heb je binnen het bedrijf verkopers die top zijn in het verkopen van je product of dienst. Het is echter nodig dat ze hun tijd besteden aan potentiële klanten. Dit is niet alleen goedkoper, het zorgt er ook voor dat de verkopers gemotiveerd blijven en meer omzet behalen.

Prospecting en telefonisch afspraken maken heeft veel weg van lead generation. Er wordt een lijst opgebeld met een bepaald script om de verkoop te stimuleren en te versnellen. Maar ook het nabellen van offerteaanvragers is een veel gevraagde dienst in het callcenter.

Het grote verschil is echter dat bij lead generation het voldoende is om een goed contactadres door te geven waarmee je als bedrijf aan de slag kan. Bij prospecting moet er wel degelijk een afspraak in de wacht geslepen worden. Voor de telemarketeer is dit iets moeilijker. De meest gemaakte afspraken zijn de bezoekafspraken, waarbij de telemarketeer de agenda van de sales invult met een bezoek aan een nieuwe of bestaande klant. We noemen dit ook salesafspraken maken.

Afsprakenplanning van bestaande klanten

Natuurlijk is het perfect mogelijk dat je het callcenter een lijst geeft met bestaande klanten met als doel een afspraak te krijgen. Je kan dit doen omwille van een productvernieuwing ( bvb verkoop zout bij waterontharders) of een nieuw product. ( bvb verkoop dubbele beglazing bij bestaande klanten met veranda’s )

De telemarketeer belt dan alle oude klanten op met de vraag om een nieuwe afspraak. Tijdens het gesprek wordt duidelijk gemaakt dat het voor aankoop van een nieuw product of dienst is. Anders bestaat het gevaar dat er veel afspraken gemaakt worden zonder potentiële verkoop.

Callcenter kiezen voor afsprakenplanning

Bij je zoektocht naar een callcenter voor agendaplanning let je best op volgende zaken:

  • een goede planning zodat de agenda voor je verkoper voldoende gevuld is;
  • callcenter dat scripts kan uitwerken en opvolgen, bestaande klanten hebben extra zorg nodig en je imago moet nog meer dan anders beschermd worden;
  • telemarketeers met kennis van je product;

Net als bij andere diensten van een callcenter moet ook hier een correcte en vlotte rapportering gekoppeld zijn.

Let er zeker ook op dat de agenda’s die gebruikt worden door zowel het callcenter en je verkopers gekoppeld zijn of gesynchroniseerd kunnen worden. Er mogen geen gegevens verloren gaan en manueel afspraken overnemen is niet aan de orde.

Primary Sidebar

Populaire pagina’s

  • Afspraken maken
  • Agendaplanning
  • Lead Generation
  • Telefonische enquetes & marktonderzoek
  • Telefonische helpdesk
  • Telefonische webcare
  • Zakelijke adressen kopen

Wens je een callcenter in te schakelen? Vraag hier vrijblijvende offertes aan en kom in contact met de beste callcenters.

Vrijblijvende offerte aanvragen

Footer

Over CallcenterAdvies.be

CallcenterAdvies.be is een onafhankelijke website en wenst mensen op een correcte manier te informeren over het callcenter. Ontdek de soorten inbound en outbound diensten die telemarketingbureau's aanbieden. Denk maar aan teleprospectie of afspraakplanning, televerkoop, afhandelen binnenkomende oproepen, telefonische helpdesk of hotline, studie, enquête of marktonderzoek, updaten adressenbestand... Naast het aanbieden van kwalitatieve content en informatie, bieden wij de mogelijkheid om een gratis offerte-aanvraag te verzenden. De offerte-aanvraag wordt verzonden naar onze aangesloten telemarketingbedrijven.

Voor callcenters & contactcenters

U bent een callcenter, voert B2B en/of B2C telemarketing uit? U biedt bedrijven met uw team en callagents telefonische ondersteuning?
Bedrijf aanmelden

Over ons

  • Over ons / Contact
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Sitemap

Kom in contact met het beste callcenter

Nood aan een callcenter? U wenst de prijzen en de kosten van een contact center te kennen? Vraag via 1 offerte-aanvraag meerdere offertes aan bij callcenters in België. Kom hier in contact met de beste callcenters in Gent, Brussel, Antwerpen, Hasselt, Brugge... Het is gratis, snel en veilig.
Offertes vergelijken


Vrijblijvende offerte