• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

CallcenterAdvies

Alles over telemarketing & telesupport


Vrijblijvende offerte
  • Home
  • Callcenter
    • Wat is een callcenter
    • Voor- en nadelen callcenter
    • Hoe beste callcenter kiezen
    • Callcenter diensten
    • Werkwijze callcenter
    • Sectoren
    • Callcenters België
    • Prijs callcenter
    • Offerte
  • Nieuwe klanten
    • Telemarketing & verkoopsgesprekken
    • Afspraken maken
    • Teleprospectie
    • Cold calling
    • Agendaplanning
    • Mistery calling
    • Lead Generation
  • Bestaande klanten
    • Tevredenheidsonderzoek afnemen
    • Klantenretentie
    • Telefonische klantenbinding
    • Telefonische welkomstgesprekken
    • Slapende klanten terugwinnen
    • Telefonische upselling & cross selling
  • Telesupport & Contact center
    • Telefonische permanentie
    • Telefonische helpdesk
    • Inbound callcenter
    • Telefonische webcare
    • Crisis management
    • Telefonische uitnodiging
    • Betalingsherinneringen
    • Incasso callcenter
  • Klantenbestand
    • Telefonische enquetes & marktonderzoek
    • Database verrijken
    • Database updaten
    • Zakelijke adressen kopen
    • Particuliere adressen kopen
  • Over ons

Cold calling

Cold calling in het callcenter

Cold calling is opnieuw hot door mobiel telefoonverkeer

Cold calling of verkoop aan personen die nog geen enkele relatie hebben met je bedrijf is weer volledig in. Dit mede door de opkomst van mobiel telefoonverkeer. We verklaren dit even…

Wat is cold calling

Cold calling is het aangaan van telefoongesprekken waar dat de potentiële klant geen voorkennis of relatie heeft met je bedrijf. Waarbij lead generation de potentiële klant reeds eigen initiatief genomen heeft, is dit hier niet het geval. 

Bij cold calling verwacht de potentiële klant geen telefoon van je bedrijf en heeft ook niet gevraagd achter een gesprek over een bepaald product, dienst of evenement. 

Waar kan je cold calling voor gebruiken?

Velen denken dat cold calling enkel gebeurt om producten of diensten te verkopen maar cold calling kan je ook gebruiken om personen:

  • te beïnvloeden bij keuzes en beslissingen;
  • aanzetten tot kopen van product of dienst;
  • een event bij te wonen;
  • …

Heeft cold calling een negatieve impact op mijn bedrijf?

Veel personen zijn weigerachtig en reageren negatief op cold calling. Deze reacties zijn geen goede reclame voor je bedrijf en zijn dus best te vermijden. Een goed callcenter weet echter snel waar het script dient onderbroken te worden om te vermijden dat de cold call een negatieve impact heeft. 

Een goede openingszin, sterk product/dienst en getrainde beller zijn de perfecte mix om een cold call tot succes te maken. Natuurlijk heb je daarnaast ook een sterke basis nodig: een goede database met telefoonnummers van potentiële kandidaten.

Hoe leg je een database aan voor cold calling?

Waar bij veel andere telefoongesprekken van een callcenter gebaseerd worden op een database van het bedrijf, is dit bij cold calling niet het geval. Je zal dus ergens een database moeten kopen. Dit kan een database met privé telefoonnummers zijn of een zakelijke database.

De database dient:

  • up-to-date zijn;
  • voldoende groot zijn;
  • correcte doelgroep bevatten;
  • voldoende informatie hebben voor de telemarketeer;
  • gefilterd zijn van ongewenste adressen;

Zoek eerst een callcenter via offerte en overleg samen met dit callcenter waar en welk adressenbestand je zal aankopen om een zo goed mogelijk resultaat te bekomen. 

Heb je een adressenbestand reeds gebruikt dan moet je deze database zeker cleanen of updaten. Personen die totaal geen interesse hadden, mag je niet twee maal bellen. Dit zou anders een negatieve impact hebben op je bedrijfsimago.

Hoe ziet een script voor cold calling eruit?

Het script van cold calling zal bepalen of je telemarketingactie flop of top wordt. Een script voor cold calling ziet er ongeveer zo uit qua opbouw:

We nemen het voorbeeld van een carwash:

  • Intro: korte introductie van je bedrijf en product
  • Eerste vraag: deze geeft de telemarketeer direct een idee van de mogelijkheid tot succes van het gesprek. Bijvoorbeeld, heeft u een auto?
  • Volgende vragen: ( vermijden van ja/nee vragen is aangeraden )
    Bijvoorbeeld: hoeveel keer per maand was je je auto, wie wast jouw auto enz…
  • Afronden / afsluiten: het gesprek goed afsluiten is belangrijk voor opvolging en image van je bedrijf.

Primary Sidebar

Populaire pagina’s

  • Afspraken maken
  • Agendaplanning
  • Lead Generation
  • Telefonische enquetes & marktonderzoek
  • Telefonische helpdesk
  • Telefonische webcare
  • Zakelijke adressen kopen

Wens je een callcenter in te schakelen? Vraag hier vrijblijvende offertes aan en kom in contact met de beste callcenters.

Vrijblijvende offerte aanvragen

Footer

Over CallcenterAdvies.be

CallcenterAdvies.be is een onafhankelijke website en wenst mensen op een correcte manier te informeren over het callcenter. Ontdek de soorten inbound en outbound diensten die telemarketingbureau's aanbieden. Denk maar aan teleprospectie of afspraakplanning, televerkoop, afhandelen binnenkomende oproepen, telefonische helpdesk of hotline, studie, enquête of marktonderzoek, updaten adressenbestand... Naast het aanbieden van kwalitatieve content en informatie, bieden wij de mogelijkheid om een gratis offerte-aanvraag te verzenden. De offerte-aanvraag wordt verzonden naar onze aangesloten telemarketingbedrijven.

Voor callcenters & contactcenters

U bent een callcenter, voert B2B en/of B2C telemarketing uit? U biedt bedrijven met uw team en callagents telefonische ondersteuning?
Bedrijf aanmelden

Over ons

  • Over ons / Contact
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Sitemap

Kom in contact met het beste callcenter

Nood aan een callcenter? U wenst de prijzen en de kosten van een contact center te kennen? Vraag via 1 offerte-aanvraag meerdere offertes aan bij callcenters in België. Kom hier in contact met de beste callcenters in Gent, Brussel, Antwerpen, Hasselt, Brugge... Het is gratis, snel en veilig.
Offertes vergelijken


Vrijblijvende offerte