• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

CallcenterAdvies

Alles over telemarketing & telesupport


Vrijblijvende offerte
  • Home
  • Callcenter
    • Wat is een callcenter
    • Voor- en nadelen callcenter
    • Hoe beste callcenter kiezen
    • Callcenter diensten
    • Werkwijze callcenter
    • Sectoren
    • Callcenters België
    • Prijs callcenter
    • Offerte
  • Nieuwe klanten
    • Telemarketing & verkoopsgesprekken
    • Afspraken maken
    • Teleprospectie
    • Cold calling
    • Agendaplanning
    • Mistery calling
    • Lead Generation
  • Bestaande klanten
    • Tevredenheidsonderzoek afnemen
    • Klantenretentie
    • Telefonische klantenbinding
    • Telefonische welkomstgesprekken
    • Slapende klanten terugwinnen
    • Telefonische upselling & cross selling
  • Telesupport & Contact center
    • Telefonische permanentie
    • Telefonische helpdesk
    • Inbound callcenter
    • Telefonische webcare
    • Crisis management
    • Telefonische uitnodiging
    • Betalingsherinneringen
    • Incasso callcenter
  • Klantenbestand
    • Telefonische enquetes & marktonderzoek
    • Database verrijken
    • Database updaten
    • Zakelijke adressen kopen
    • Particuliere adressen kopen
  • Over ons

Telemarketing & verkoopsgesprekken

Televerkoop of telemarketing uitgevoerd door callagents gespecialiseerd in telefonische prospectie of telesales.
Televerkoop of telemarketing uitgevoerd door callagents gespecialiseerd in telefonische prospectie of telesales.

Televerkoop of telemarketing is het paradepaardje van het telemarketingbureau. Geen enkel ander medium is beter geschikt voor het afhandelen van verkopen op afstand dan telefonie. Zelfs het internet niet. We tonen de verschillende soorten telesales toe en lichten een tipje van de sluier van de toekomst in telemarketing of telesales.

Wat is telemarketing

Telemarketing of telesales is een vorm van verkopen waarbij de klant telefonisch een verkoop afsluit of aangaat.

Bij telemarketing denkt men vooral aan cold calling. Een vorm van telesales of telemarketing waarbij een potentiële klant opgebeld wordt zonder dat hij verwittigd werd of dit wenste Telemarketing is echter veel meer dan dit. De verschillende soorten telemarketing zijn:

  • lead generation;
  • cold calling;
  • teleprospectie;

Verschil tussen inbound en outbound telemarketing

Er is ook een verschil tussen inbound en outbound binnen de telemarketing. 

Als men spreekt over telemarketing denkt men nog te veel aan de televerkopers van jaren terug. Tegenwoordig kan je bij telemarketing kiezen tussen inbound telemarketing en outbound telemarketing. 

Bij inbound telemarketing is het de klant zelf die belt op een bepaald nummer met interesse voor een product. Het is aan de telemarketeer om deze geïnteresseerde klant om te zetten naar een effectieve klant en de verkoop te ronden. 

Bij outbound telemarketing is het de telemarketeer die de eerste stap neemt. Dit gebeurt in de meeste gevallen via een database van potentiële klanten.

De database van telemarketing

Bij outbound telemarketing is de database de belangrijkste factor tot succes. Als deze database slecht opgebouwd is, niet up-to-date is of slechte contacten bevat heeft bellen geen nut en zullen er bijna geen verkopen tot stand komen.

De database kan gekocht worden maar nog beter is om zelf een database aan te maken via lead generation of teleprospectie. Als bedrijf kan je dit doen door bijvoorbeeld:

  • organisatie wedstrijd op internet;
  • bedrijfsstand op een event of beurs;
  • invulstrook in een magazine;
  • …

Het beste is zelfs om een mix te maken van bovenstaande voorbeelden zodat je als bedrijf de verschillende marketingacties objectief kan meten aan de hand van de verkopen. De database opschonen (database cleaning) is dan wel nodig.

Voordelen van telemarketing

Telemarketing heeft veel voordelen tegenover andere mediums. Dit komt vooral door het directe contact met de potentiële klant. De telemarketeer kan, zonder al te opdringerig te zijn, inspelen op vragen en opmerkingen die de prospect maakt. De telemarketeer is met andere woorden minder vlot te negeren dan een advertentie op internet.

Hier let je op bij telemarketing

Ook bij telemarketing zijn er zaken waar je best op let alvorens te starten. Enkele veel gemaakte fouten bij telemarketing zijn:

  • Gebruik van een te grote database met slechte contacten;
  • Telemarketeers of agents van slechte kwaliteit, het kan eenvoudigweg ook zijn dat het callcenter niet bij het image of cultuur van je bedrijf past;
  • Geen of onvolledig script waardoor de telemarketeers vaak een verkoop verliezen;
  • Geen afgewerkt product, zorg dat je product en dienst perfect werkt en eenvoudig uit te leggen is;
  • Slechte timing, elke doelgroep heeft een bepaalde timing om gebeld te worden. Bel je prospects niet op als je weet dat ze geen tijd kunnen vrijmaken voor je bedrijf.

Hoe kies je een callcenter voor telemarketing

Het juist en beste callcenter kiezen voor je bedrijf zal een grote impact hebben op je conversierapportage.

Maak dus zeker gebruik van onze offertedienst voor callcenters om zeker de juiste keuze te maken.

Primary Sidebar

Populaire pagina’s

  • Afspraken maken
  • Agendaplanning
  • Lead Generation
  • Telefonische enquetes & marktonderzoek
  • Telefonische helpdesk
  • Telefonische webcare
  • Zakelijke adressen kopen

Wens je een callcenter in te schakelen? Vraag hier vrijblijvende offertes aan en kom in contact met de beste callcenters.

Vrijblijvende offerte aanvragen

Footer

Over CallcenterAdvies.be

CallcenterAdvies.be is een onafhankelijke website en wenst mensen op een correcte manier te informeren over het callcenter. Ontdek de soorten inbound en outbound diensten die telemarketingbureau's aanbieden. Denk maar aan teleprospectie of afspraakplanning, televerkoop, afhandelen binnenkomende oproepen, telefonische helpdesk of hotline, studie, enquête of marktonderzoek, updaten adressenbestand... Naast het aanbieden van kwalitatieve content en informatie, bieden wij de mogelijkheid om een gratis offerte-aanvraag te verzenden. De offerte-aanvraag wordt verzonden naar onze aangesloten telemarketingbedrijven.

Voor callcenters & contactcenters

U bent een callcenter, voert B2B en/of B2C telemarketing uit? U biedt bedrijven met uw team en callagents telefonische ondersteuning?
Bedrijf aanmelden

Over ons

  • Over ons / Contact
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Sitemap

Kom in contact met het beste callcenter

Nood aan een callcenter? U wenst de prijzen en de kosten van een contact center te kennen? Vraag via 1 offerte-aanvraag meerdere offertes aan bij callcenters in België. Kom hier in contact met de beste callcenters in Gent, Brussel, Antwerpen, Hasselt, Brugge... Het is gratis, snel en veilig.
Offertes vergelijken


Vrijblijvende offerte